Twee mannelijke promokoeriers zijn lachend met elkaar in gesprek tijdens hun ronde

Bijverdienen in je buurt als promo koerier: Leuk en lonend!

Voordelen

  • Je bent je eigen baas
  • Je kiest zelf wanneer je werkt
  • Je bepaalt zelf hoe je werkt: met de fiets, bromfiets, auto of te voet Belangrijk: wie in ons depot komt afhalen, heeft een auto nodig.
  • Je werkt aan je eigen tempo en volgens je eigen beschikbaarheid
  • Je hebt altijd de kans om meer te verdienen
  • Je krijgt leuke kortingen bij bekende winkels
  • Je geniet van een vlotte begeleiding tijdens de start & goede ondersteuning door onze coaches
  • Extra premie voor wie collega promo koeriers aanbrengt

Reclamefolders ronddelen

Als promo koerier deel je wekelijks reclamefolders in de door jou gekozen buurt rond. Je kiest zelf of je dit met de fiets, auto, bromfiets of te voet doet. De bedelingen zijn wekelijks tussen zondag en dinsdag. De periode waarin de volledig bedeling gedaan moet zijn ligt dus vast, maar binnen die periode kies je helemaal zelf op welke momenten je de folders ronddeelt. Zo kan je werken volgens jouw beschikbaarheid.

Belangrijk! Je hebt geen grote opslagruimte nodig, maar voorzie zeker genoeg plaats. Soms moet je folders zelf samen in een pakket steken voor je ze ronddeelt. Hou hier ook rekening mee als je jouw beschikbaarheid controleert: voorzie voldoende tijd in je agenda.

Vrouwelijke koerier steekt reclamefolders in brievenbus

Catalogi ronddelen

Jouw doel? Jaarlijks op elk voorzien adres een catalogus bezorgen in de brievenbus. Er is een periode per jaar vastgelegd waarbinnen je als koerier kan ronddelen. Binnen die periode kies je zelf wanneer je werkt, zolang je jouw regio binnen de afgesproken termijn wordt afwerkt.

  • In een door jou gekozen buurt
  • Geen doorlopende opdracht – volgens eigen beschikbare tijd
  • Beperkte opslagruimte nodig
  • Je hebt een auto nodig

Belangrijk! Wie catalogi wil ronddelen heeft zowel een auto als opslagruimte nodig.

Koerier steekt Ikea catalogus in brievenbus

Displays bijvullen

Als promo koerier is het jouw missie om bevoorradingen te doen door bv lege reclamedisplays terug bij te vullen. Heb jij een auto, een vlotte babbel en voldoende tijd (voor die babbel)? Dan is deze bijverdienste geknipt voor jou.

  • Afhalen of inleveren in één van onze lokale depots
  • Grotere route(s)
  • Beperkte opslagruimte nodig
  • Doorlopende opdracht (afhankelijk van de regio)
  • Je hebt een vervoermiddel nodig (wagen/bestelwagen/aanhangwagen)
Mannelijke koerier vult een mycitydisplay punt aan

Gemeentelijke infobladen ronddelen

Als promo koerier van gemeentelijke infobladen krijg je ofwel iedere maand ofwel om de twee maanden de opdracht om te bedelen in een gemeente of stad bij jou in de buurt. Jij kiest zelf wanneer je de infobladen gaat ronddelen, zolang dit binnen de vaste bedeelperiode valt (die zullen wij je uiteraard doorgeven).

 

  • In een gemeente of stad in jouw buurt
  • Beperkte opslagruimte nodig
  • Maandelijkse of tweemaandelijkse opdracht
  • Je hebt een auto nodig

Belangrijk! Omdat je de gemeentelijke infobladen in een van onze regionale distributiecentra moet ophalen, heb je wel een auto nodig.

promo koerier steekt een gemeentelijke infoblad in een brievenbus

Verhalen van onze promo koeriers

Voorwaarden

Echt iedereen vanaf 18 jaar kan Promo Koerier worden, zolang je maar als zelfstandige bent ingeschreven. Daarnaast moet je aan een van onderstaande voorwaarden voldoen:

  • Je werkt minimum 19 uur per week als werknemer of bent reeds zelfstandige in hoofd- of bijberoep
  • Of je ontvangt een werkloosheidsuitkering en kan gebruik maken van de “springplank naar zelfstandige”: https://www.vdab.be/eigen-zaak/interessante-maatregel
  • Of je bent student en minimum 18 jaar oud
  • Of je bent met pensioen
  • Of je ontvangt een uitkering als invalide en vraagt toelating om een bedrag bij te verdienen als zelfstandige in bijberoep bij de betrokken instantie

Nog vragen? kijk even bij onze veelgestelde vragen

Een initiatief van BD Media.

BD Media is het nummer 1 omnichannel activatieplatform in België, met meer dan 60 jaar ervaring in logistiek en in offline en digitale consumentenactivatie. Via verschillende kanalen – in-home, on the go, in de brievenbus en in de winkel – zorgen we ervoor dat de consument geprikkeld wordt en actie onderneemt. We distribueren wekelijks folders, samples en andere creatieve uitingen in 4,5 miljoen brievenbussen in België. Traffic genereren naar fysieke winkels en webshops vormt meer dan ooit de kern van onze propositie.

 

Meer informatie over BD Media?